cheesecake

önceleri cheesecake in tadını bırak adını bile duymamıştım taa ki adını duydum sonra meraktan gittim özsüte cheesecake yemeğe merakımı yendim tadını test ettim:) sonra sağolsun www.tanerinesi.com canım hamarat arkadaşımdan ve instagramın başka bir ünlüsü @sumeyyeomer  'den öğrendim şimdi aklıma estikçe yapıyorum bu afilli pastayı,tatlıyı artık ne derseniz adına 
Cheesecake
1) Öncelikle kelepçeli kalıp tabanı için yağlı kağıt seriyoruz ve dıştan cheesecake pişerken yanmasın diye folyoyla güzelce kaplıyoruz.
2) 2 pk Burçak bisküvi rondoda un haline getirilir 2 yemek kaşığı erimiş tereyağ ve 1 tatlı kaşığı bal eklenip rondoda 1 tur daha karıştırılır. Hazırlanan kelepçeli kalıbın tabanına bisküvili karışım kaşık yardımıyla bastırarak yerleştirilir. Bu haliyle biz kremasını hazırlarken kalıbı bisküvi kaplı olarak dondurucuya koyalım krema hazır olana kadar bekleteceğiz.
3) karıştırma kabına 1 pk 500gr lık labne peynir ve 6 yemek kaşığı toz şeker ekleyip mikserle en düşük seviyede çırpalım 1pk 200 ml lik sıvı krema 1pk vanilya 3 yemek kaşığı nişasta ekleyip tekrar çırpalım kek gibi uzun süreli çırpmıyoruz sulanmaması için.. sonrasında 3 yumurtayı teker teker kırıp her seferinde ayrı çırpalım. kremamız hazır dolaptan kalıbı alıp kremayı içine dökelim.
4)fırının içine ayrı bir tepsiyle su koyalım bu cheesecake in çatlamasını önleyecek.
5) 5 dakika önceden ısınmış fırında 175 derece de 45 dakika fırının kapağını hiç açmadan pişirelim. Pişip pişmediğini anlamak için kenarlar sertleşmiş ortası hafif oynar gibi olmalı..pişme süresi bitince fırının kapağı yarı açık vaziyette içinde soğuyacak.
6) cheesecake soğuyunca en az 4 saat buzdolabında dinlendireceğiz
Sonrasında üzerine nasıl sos yapmak isterseniz çikolatalı, frambuazlı,çilekli, Vişneli hangisini arzu ederseniz öyle soslayabilirsiniz. Ben bu sefer Çilekli yaptım
Çilekli sos için çilekleri rondodan geçirdim 3 yemek kaşığı pudra şekeri ilavesiyle ocağa alıp 1.5 yemek kaşığı nişasta ekleyip pişirdim karıştırarak soğuttum dinlenen cheesecake in üstünü sosla kapladım tekrar dolaba aldım servis yapana kadar buzdolabında dinlendirdim. ne kadar bekletilirse tadı okadar güzel oluyor servisten önce kelepçeli kalıptan çıkarıp servis tabağına alalım isterseniz çilek dilimleri yada benim yaptığım gibi fıstıkla süsleyebilirsiniz. . Kolaymış değil mi? 



ve daha önce yaptığım cheesecakeler 








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

antep fıstıklı kurabiye

bol çikolatalı kek

baton kalıpta sade kek